ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی

تعریفی از ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی به دلیل ملایم بودن و ایجاد حس آرامش مورد تایید جهان غرب است . این ماساژ می تواند برای هرکسی طراحی شود. همچنین ماساژ سوئدی ،ریلکس کننده کامل بدن بوده و اضطراب را از شخص دور می کند.  

ماساژ سوئدی چیست؟
ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی شامل چه روش هایی می باشد؟

ماساژ سوئدی از تمرینات آناتومی و فیزیولوژی غربی نشأت می گیرد. انجام دادن این نوع از ماساژ به درمانگران اجازه می دهد، مجموعه ای از روشهای فشار که شامل نوازش، ورز دادن،  ضربه ،مالش و ارتعاشات هست را در ناحیه مورد نظر،انجام دهند.

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی

آیا ماساژ سوئدی خطرناک است؟

نه، چون بیشتر تراپیست ها فشار ضربه های خود را متناسب با تقاضای شما تنظیم خواهند کرد. بنا به گفته «شانون مرتن» یک تراپیست دارای مجوز ماساژ، که در مورد آداب ماساژ با او مصاحبه کردیم ، اشاره می کند به اینکه ارتباط با مشتری کلید اصلی موفقیت در کار است. او می گوید: «من ترجیح می دهم مشتریانم خوشحال و راضی باشند چون ممکن است بعضی از کارهایی که تراپیست انجام می دهد لذت بخش نباشد و خوب است که مشتری بگوید که مثلا فشار روی ناحیه ای که رویش کار می شود کمی زیاد و یا آن ناحیه خیلی حساس است.  این امر باعث می شود نتایج کار رضایت بخش باشد.

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی

فواید ماساژ سوئدی چیست؟

فشار ناشی از ماساژ سوئدی برای تسکین دادن تنش های عضله ای، ایده ال است . مانند نوعی از تنش که به خاطر قوز کردن پشت کامپیوتر در طول روز، به وجود می آید.این فشار ناشی از ماساژ سوئدی، گاهی اوقات می تواند  برای از بین بردن غده ها یا گره های به وجود آمده باشد. ماساژگران تعلیم می بینند که این گره ها را پیدا کنند و با استفاده از تکنیک های ماساژ سوئدی، برای از بین بردن آرام آنها به صورت ایده آل اقدام نمایند .

ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

فواید دیگر ماساژ سوئدی :

1-  تسکین دهنده

 ماساژ سوئدی یک تسکین کننده هم هست، که به نوبه خود یک مزیت محسوب می شود.

2- افزایش اکسیژن رسانی

 به علاوه جریان خون را بهبود می بخشد و اکسیژن بیشتری را به سلول ها می رساند.

3– افزایش درخشندگی و رطوبت پوست

یک فایده کمتر شناخته شده ، درخشندگی و رطوبت رسانی پوست است که نتیجه استفاده از روغن ماساژ می باشد. خیلی از تراپیست ها ترجیح می دهند از روغن بادام شیرین استفاده کنند چون به تدریج جذب پوست می شود.‌با این وجود نباید احساس مشتری ها را نسبت به پوشیده شدن بدن آنها با چربی را فراموش کنیم. 

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی

روغن ماساژ

استفاده کردن از روغن ماساژ به سر خوردن و آسان تر شدن حرکات، کمک می کند. آنها فشار را روی سرتاسر ماهیچه هایی که در طول بدن پخش شده اند، متمرکز می کنند.

انواع روغن هایی که در ماساژ سوئدی می توان استفاده کرد

سایر روغن های مطلوب شامل روغن هسته انگور (غیر چرب و بدون بو)و روغن جوجوبا (که به آسانی جذب و به خوبی با روغن های آروماتراپی مخلوط میشود) ‌می باشند .

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی چه مدت باید به طول بیانجامد؟

تراپیست ها معمولا ورژن های ۹۰٫۶۰٫۵۰٫۳۰ دقیقه ای را پیشنهاد می دهند . گرچه، یک ماساژ طولانی تر، به تراپیست زمان بیشتری برای کارکردن روی عضلات و تمرکز روی یک ناحیه تنشی ویژه را می دهد.

این نوشته منتشر شده در مقالات علمی می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×