ماساژ دستگاه گوارش

ماساژ دستگاه گوارش

آیا می دانید ماساژ چگونه به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند ؟

آیا می دانید یکی از راه کارهای موثر در برطرف نمودن یبوست، ماساژ است ؟

آیا می دانید ماساژ می تواند تنبلی روده شما را برطرف نماید ؟

آیا می دانید ماساژ راه حل درمان  نفخ معده است ؟

مطالب ذیل را بخوانید تا با فواید ماساژ آشنا شوید .

دستگاه گوارش مانند دیگر دستگاه های بدن بسیار فعال است و با هر بار مصرف مواد غذایی، فعالیتش بیشتر می شود.

دستگاه گوارش از دهان شروع شده و به مقعد ختم می شود. دستگاه گوارش تحت تاثیر عوامل فیزیکی یا شیمیایی قرار دارد تا هضم درست انجام شود و مواد قابلیت جذب برای بدن را پیدا کنند.

موادی که هضم می شوند در داخل دستگاه گوارش جذب خواهند شد تا بعد به مصرف سلول ها در بدن برسند. مواد غیر قابل جذب از طریق دستگاه گوارش دفع شوند.

دستگاه گوارش شامل دهان، حلق، مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ و راست روده، اندام هایی مانند لوزالمعده، کبد و کیسه صفرا در مسیر سیستم دستگاه گوارش قرار داشته تا با ترشحاتی که از خود خارج می کنند، به هضم غذا در لوله گوارشی کمک کنند. برای هر چه بهتر انجام شدن این فرآیند ماساژ دستگاه گوارش یکی از مهمترین حرکاتی است که می تواند کمک شایانی انجام دهد.

ماساژ دستگاه گوارش
ماساژ دستگاه گوارش

ماساژ دستگاه گوارش اگر به خوبی انجام شود و ماساژور از مهارت بالایی برخوردار باشد، می تواند به طور کامل بر روی مشکلاتی همچون بیرون روی یا اسهال و همچنین یبوست نقش بسزایی داشته باشد .

علائم معده درد عصبی و را‌ه‌های درمان آن
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ دستگاه گوارش می بایست طبق برنامه ریزی و زمان بندی انجام شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

ماساژ دستگاه گوارش بر مواد حاصل از گوارش که از طریق سیستم گردش خون و لنف به بافت ها حمل شده و سپس این مواد به سلول ها رسیده، وارد سلول می شوند و کار تغذیه رسانی را انجام می دهند، می تواند به کار کرد صحیح سلول ها نیز کمک کند تا سیستم ایمنی بدن فرد هم قوی شود.

در همین راستا، ماساژ دستگاه گوارش از مرحله دریافت غذا تا رسیدن به سلول در پروسه ای انجام شده که سلول ها را نیز به سلامتی می رساند.

ماساژ دستگاه گوارش
ماساژ دستگاه گوارش

ماساژ دستگاه گوارش تا حدی در عملکرد دستگاه گوارش اثر بخش است که حتی بر پرزهای موجود در روده کوچک تاثیر گذارده، این پرزها به هضم غذا کمک زیادی می کنند.

تکنیک های ماساژ دستگاه گوارش در مسیر حرکت روده انجام شده تا عمل دفع درست صورت گیرد.

ماساژ دستگاه گوارش به ثابت بودن و صحت عمل دفع کمک کرده و اگر فرد بیرون روی یا اسهال داشته باشد، بر عکس حرکت عقربه ساعت بر روی شکم تکنیک ها اجرا می شوند و ماساژ دستگاه گوارش انجام می شود.

اگر فرد یبوست داشته باشد مسیر ماساژ دستگاه گوارش بر عکس عقربه های ساعت تکنیک اجرا خواهد شد.

ماسور حرفه ای در زمان انجام ماساژ دستگاه گوارش می بایست فشار روی شکم را مدیریت شده انجام دهد و فشار تا حدی وارد شود که دردناک نبوده و کنترل شده باشد.

ماساژ-دستگاه-گوارش
ماساژ دستگاه گوارش

می بایست برای رسیدن به سلامتی پایدار گوارش سالمی داشته باشیم لذا، ماساژ دستگاه گوارش می تواند سلامتی را به افراد باز گرداند و در صورت درست انجام شدن سوخت و ساز بدن سلامتی تضمین می شود.

همه چیز درباره حساسیت‌ فصلی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

تکنیک های ماساژ روی کل بدن اجرا شده که کلیه دستگاه های داخلی بدن می توانند به سلامت  برسند و کار و وظیفه ای که بر عهده دارند،  به نحو احسن انجام دهند.

ماساژ می تواند به دفع گاز و برطرف شدن نفخ شکم نیز کمک شایانی نماید .  همینطور با تکنیک های خاصی که ماسور به کار می برد تنبلی روده نیز در چند جلسه ماساژ بهبودی نسبی پیدا می کند .

ماساژ دستگاه گوارش
ماساژ دستگاه گوارش

با ثبت نام در دوره های آتی موسسه هنر ماساژ ایرانیان می توانید با تمامی رموز ماساژ دستگاه گوارش آشنا شوید. .

این نوشته منتشر شده در بلاگ می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×