ماساژ درمانی راهی برای کاهش افسردگی

ماساژ درمانی راهی برای کاهش افسردگی

ماساژ درمانی چیست؟

در طی مراحل ماساژ درمانی ، یک درمانگر یا ماساژور برای تقویت عملکرد درمان ، ترویج آرامش یا هر دو ، عضلات و سایر بافت های نرم را ماساژ  می دهد.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

فواید ماساژ درمانی

ماساژ درمانی بیش از 3000 سال است که در چین کاربرد دارد. برخی از پزشکان بر این باورندکه این امر می تواند  منجر به کاهش احساس افسردگی شود. آنها معتقدند که لمس منجر به آزاد شدن هورمون ها در بدن شما می شود که باعث به وجود آمدن  حس ارتباط عاطفی می شوند. ماساژ  میتواند به آرامش ذهن شما و بهبود روحیه شما و همچنین تسکین دردها و دردهای جسمی کمک کند.

فواید ماساژ درمانی
فواید ماساژ درمانی

دانشمندان شواهدی پیدا کرده اند تا از این ابتکار حمایت کنند که ماساژ درمانی می تواند مزایای سلامت روان رانیز به ارمغان آورد . به گفته مرکز ملی منابع معتبر سلامت، آزمایشات بالینی نشان گر این است که ماساژ درمانی ممکن است به تسکین افسردگی و بی حوصلگی نیز کمک کند و نیز  سبب میشود یک برنامه  سالم برای  درمان و تسکین ذهن شما باشد.

چگونه ماساژ درمانی می تواند به رفع افسردگی کمک کند؟

زمانی که ماهیچه ها و بافت های همبند شما سفت و محکم می شوند ، موجب درد میشود و حرکت شما را محدود کند. ماساژ درمانی می تواند به تسکین این تنش در عضلات و بافت های همبند شما کمک کرده، همچنین جریان خون شما را افزایش داده، روح و جسم شما را تسکین بخشد.

ماساژ درمانی راهی برای کاهش افسردگی
ماساژ درمانی راهی برای کاهش افسردگی

میتوان گفت، ماساژ ممکن است به کاهش کندی ، درد کمر، درد مفاصل ، استخوان ها ودرد عضلات کمک کند. همچنین می تواند به رفع خستگی و مشکلات  کم خوابی نیز کمک کند.

شناخت تاریخچه و مزایای ماساژ سوئدی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

در ماساژ درمانی چه اقداماتی صورت می گیرد؟

در زمان ماساژ درمانی ، پزشک شما مالش، کشش و فشار بر عضلات بدن وارد میکند. برخی از مدل های ماساژ شامل لمس با لباس هستند. در مقابل برخی دیگر شامل تماس مستقیم با پوست  بدن شما ، اغلب با روغنهای معطر  و خوش بو هستند. برخی شامل سوزن های طب سوزنی و سنگ های داغ هستند.

انواع ماساژ

ماساژ سوئدی

در این روش  پزشک شما اقدامات صاف ، دایره ای و ورز دهنده را روی عضلات شما انجام میدهد

فواید ماساز سوئدی
فواید ماساز سوئدی

ماساژ  مخصوص برای بافت عمیق

ماساژور شما  ممکن است از این روش برای درمان عضلات سفت  بر اثر استرس یا مشکلات دیگر استفاده کند. در این روش، ماساژور ها روی عضلات نزدیک به استخوانهای شما  و مفاصل شما  همچنین بافتهای همبند آنها تمرکز  بیشتری خواهند کرد.

ماساژ شیاتسو

در این ماساژ ویژه ، ماساژور شما فشارهای محکم را روی  بعضی نقاط خاص روی بدن شما وارد میکند ، درست مانند طب سوزنی. فشار نسبت به انواع ماساژ های دیگر سخت تر و محکم تر است ، اما بعداً به ندرت سفتی ایجاد می کند.

ماساژ شیاتسو
ماساژ شیاتسو

ماساژ رفلکسولوژی

در این تکنیک از ماساژ، درمانگر شما به بعضی از نقاط پای شما فشار می آورد که به نظر می رسد با سایر سیستم ها و ارگان های بدن شماارتباط کاملا مستقیم دارد.

فواید ماساژ رفلکسولوژی
فواید ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ آروماتراپی

در این روش ، پزشک شما روغنهای معطر  و گیاهی را چاشنی ماساژ میکند تا به کاهش استرس یا تقویت روحیه و سلامتی و نیز انرژی شما کمک کند.

فواید ماساژ آروماتراپی
فواید ماساژ آروماتراپی

ماساژ سنگ داغ

درمانی کهن در طب سنتی ایران به نام غمز و دلک - قسمت اول
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

 بر اساس این تکنیک ،  درمانگر شما سنگ های صاف و گرم را روی بدن شما میگذارد تا به آرامش عضلات شما کمک کند. آنها همچنین برای رفع فشار عضلات به سنگ ها فشار می آورند.

فواید ماساژ با سنگ داغ
فواید ماساژ با سنگ داغ

تاثیرات ماساژ درمانی بر بدن شما

زمانی که ماساژ توسط یک متخصص آموزش دیده  و مجرب انجام شود، ماساژ درمانی برای اکثر افراد بی خطر است و هیچ گونه ریسک و خطری به دنبال ندارد . به این نتیجه خواهید رسید که ماساژ رضایت را به ارمغان می آورد . ممکن است از زمان شروع ماساژ احساس آرامش و تسکین درد کنید. می توانید آن را با درمان های مرسوم تر برای افسردگی ، مانند دارو ها و دم نوش ها مخلوط کنید.

این نوشته منتشر شده در مقالات علمی می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×