شیر گرم بنوشیم یا سرد بنوشیم؟

شیر سرد یا گرم بنوشیم

بهتر است شیر گرم میل شود که در این حالت، پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر باعث کاهش فشار خون شده و هورمون های ایجاد کننده ی استرس و اضطراب را متعادل میسازد.

شیر به عنوان یک غذای کامل در سبد غذایی اغلب مردمان جهان، قرار دارد که این نوشیدنی گوارا تقریبا 18 ماده ای که برای بدن مفید هستند را دارا می باشد .

شیر سرد یا گرم بنوشیم
شیر سرد یا گرم بنوشیم

ویتامین های موجود در شیر

ویتامین های گروه B ،ویتامین های گروه E ،ویتامین های گروه D  و همچنین مواد معدنی مانند: کلسیم ، پتاسیم ، اهن ، منیزیم ، فسفر از مواد مهمی هستند که در شیر موجود است و برای سلامتی حائز اهمیت می باشد.

شیر سرد یا گرم بنوشیم
شیر سرد یا گرم بنوشیم

فواید شیر

شیر برای تقویت سیستم اسکلتی و استخوانی مفید است و سرشار از کلسیم می باشد . با توجه به ویتامین D  موجود در شیر ، جذب کلسیم بهتر صورت میگیرد .

تاثیرات فراوان شیر بر قسمت های مختلف بدن باعث بیشتر شدن طرفداران  این محصول در جهان بوده که پس از مصرف روزانه ، افراد شاهد تغییرات عمده درخود بوده اند .

شیر سرد یا گرم بنوشیم
شیر سرد یا گرم بنوشیم

میتوان تاثیرات شیر را بر روی دندان ها پوست و زیبایی چهره ، کمک به درمان دیابت ، سلامت بخشیدن به قلب ، کاهش استرس و افسردگی  و … را در افراد مشاهده کرد .

دندان ها : جلوگیری از پلاک دندان

پوست و زیبایی : رفع خشکی و خاصیت هیدراته شدن که نتیجه آن که روشنی و نرمی پوست خواهد بود.

دیابت : قند موجود در شیر باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می شود در واقع ، پروتئین های موجود در شیر ، مقدار قند خون را به تعادل میرسانند.

تدابیر طب ایرانی برای فصل پاییز
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

قلب : چربی موجود در شیر ، افزایش میزان کلسترول مفید خون( HDL  )را به همراه داشته که به کاهش مشکلات قلبی کمک میکند .

استرس و افسردگی : بهتر است شیر گرم میل شود که در این حالت، پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر باعث کاهش فشار خون شده و هورمون های ایجاد کننده ی استرس و اضطراب را متعادل میسازد.

شیر سرد یا گرم بنوشیم
شیر سرد یا گرم بنوشیم

لازم است افرادی که مشکلات گوارشی دارند شیر ولرم در وعده غذایی صبحانه میل کنند.

توصیه پزشکان این است که در هر صورت شیرحداقل به مدت 20 دقیقه جوشانده شود و پس از سرد شدن میل گردد.

غذای سرد و غذای مانده نخورید !

تحقیقات نشان میدهد ، اگر غذایی سرد در یخچال نگهداری شده ، حتما  آن را گرم کرده سپس میل شود. برای مثال: اگر برنج در یخچال نگهداری شده و قصد مصرف آن را در زمان دیگری دارید ، حتما آن را گرم کرده و سپس استفاده نمایید چرا که باکتری باسیلوس در برنج سرد، رشد کرده و باعث اسهال و استفراغ در افراد میگردد .

در این شرایط ،اگر سیستم ایمنی پایینی داشته باشید، مطمیئنا دچار  مشکل خواهید شد زیرا این باکتری، ایجاد مسمومیت میکند و در بعضی افراد بصورت شدیدتری نمایان می شود.

این نوشته منتشر شده در بلاگ می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×