سنگ هیتر برای ماساژ سنگ داغ

سنگ هیتر

سنگ هیتر (ماساژ سنگ داغ)

هیتر و سنگ ابزار یکی از سبک های ماساژ است که علاقمندان زیادی دارد. هیتر و سنگ لازم و ملزوم یک ماساژ خوب است که اصطلاحاً به آن هات استون یا ماساژ سنگ داغ گفته می شود.

آموزش انواع ماساژ
آموزش انواع ماساژ

این سنگ های مخصوص از سنگ های آتشفشانی یا بازالت است که خاصیت نگه داری دما را در درون خود دارد و پس از قرار دادن در هیتر، سنگ ها را بیرون آورده و روی بدن طبق آموزش هایی که ماسور قبلا دیده، چیدمان می شود.

هیتر، سنگ در کنار یکدیگر پکیجی کامل تشکیل می دهند که سبکی از ماساژهای لوکس معرفی شده و افرادی که ماساژ سنگ داغ را می گیرند، معمولا هم زمان بیشتری را می گذارند و هم از نظر هزینه به مراتب بالاتر از یک ماساژ ریلکسی هزینه پرداخت می کنند.

هیتر سنگ معمولا در مراکز فروش به صورت لوازم ماساژ یافت می شود که توصیه می شود دقت لازم را برای خرید هیتر و سنگ به عمل آورید. این بدان معناست که سنگ ها باید حتما از نوع آتشفشانی باشند زیرا در بازار به وفور موادی همانند سنگ وجود دارد که آنها سنتیک هستند. یعنی شکل و شمایل همانند سنگ، بسیار خوب تر تراشیده شده و به ابعاد مختلف مورد نیاز در آمده ولی جنس آن از سنگ نیست و مواد سنتیک است که گرما را همانند سنگ در خود نگه می دارد. این گونه سنگ ها هیچ خاصیت درمانی ندارند در صورتی که سنگ های آتشفشانی اصل، خاصیت درمان و کم کردن درد در نواحی مختلف را دارند.

ماساژ درمانی راهی برای کاهش افسردگی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

سنگ هیتر سایزهای مختلف دارد که سنگ هیتر متوسط می تواند در خود بین 50 تا 60 عدد سنگ ماساژ قرار دهد و می بایست دما را به آنگونه تنظیم کنیم که سنگ ها در یک دمای داغ بمانند تا هنگام استفاده، بتوانیم برای جایگزین، سنگ داغ دیگری داشته باشیم.

مزایای استفاده از ماساژ سنگ داغ عبارتند از:

کاهش التهاب و دردهای مفصلی

بالا بردن جریان گردش خون

بهبود متابولیسم بدن

از بین بردن و کاهش اسپاسم، تنش های عضلانی و کاستن از سفتی عضله بر اثر اسپاسم به غیر از خاصیت سنگ های بازالت یا آتشفشانی که در ماساژ سنگ داغ استفاده می شود، این سنگ ها می بایست تراش داده شده و کاملا صیقلی باشند که در طول انجام ماساژ، بتوانند همراه روغن بر سطح پوست  حرکت کنند و همراه با تکنیک های ماساژ، حس خوب را به ماساژ گیرنده انتقال دهند.

حتماً ماساژ سنگ داغ را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

این نوشته منتشر شده در مقالات علمی می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×