آیا طب سوزنی به کمر درد کمک می کند؟

تاثیر طب سوزنی بر درد

طب سوزنی و کمر درد

کمردرد یک مسئله شایع دردناک است. طب سوزنی یک فیزیوتراپی باستانی است که به یک روش محبوب برای مدیریت این درد تبدیل شده است.

کاهش درد کمر با طب سوزنی
کاهش درد کمر با طب سوزنی

چگونه طب سوزنی به کمردرد کمک می کند :

طب سوزنی یک روش درمانی سنتی است که مبتنی بر انرژی در بدن است.
این روش از درمان شامل قرار دادن سوزن در نقاط مختلف و فشار بر روی  این نقاط ، از طریق پوست است. سوزن ها به معنای ایجاد درد ، آسیب یا ناراحتی نیستند.

برخی از نقاط طب سوزنی برای درد

– نقاط عقب
– نقاط دستی
– نقاط لگن
– نقاط معده
– نقاط پا
– پشت نقاط زانو

نقاطی که در درمان کمر درد با استفاده از طب سوزنی موثر است
نقاطی که در درمان کمر درد با استفاده از طب سوزنی موثر است

با تحریک این نقاط ، بخش هایی از سیستم عصبی نیز برای تسکین درد، تحریک می شوند.

طب سوزنی همچنین می تواند باعث تسکین درد از دیگر موارد عصبی-عضلانی مشابه شود که در آن گزینه های زیادی برای رفع درد وجود ندارد.

این شامل:
– سردردها
– فیبروم
– درد اسکلتی عضلانی
– بهبودی بعد از عمل
– سیاتیک

نحوه عملکرد طب سوزنی چگونه است؟

– طب سوزنی، سیستم عصبی را تحریک می کند. نقاط تحریک شده توسط طب سوزنی می توانند مواد شیمیایی را از نخاع ، ماهیچه ها و مغز آزاد کنند. برخی از این موارد می توانند به طور طبیعی تسکین دهنده درد باشند.

فواید طب سوزنی
فواید طب سوزنی

– طب سوزنی ممکن است مواد شیمیایی تسکین دهنده درد را آزاد کند. این عمل به طور طبیعی در بدن اتفاق می افتند و خواصی مشابه با داروهای تسکین دهنده  دارد.

صرف نظر از نحوه عملکرد آن ، آزمایشات مربوط به طب سوزنی،  برای درمان کمردرد،  نتایج بسیار خوبی را با خطر بسیار کم  نشان می دهد.

خواص لیمو
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

مطالعات نشان داده است که طب سوزنی می تواند از بیشتر داروهای ضد درد، بهتر باشد. مطالعه دیگر نشان داد که موفقیت بستگی به محدودیت های خاصی در نحوه انجام درمان دارد.

آنچه در مورد کمردرد و طب سوزنی باید بدانید :

طب سوزنی تنها هنگامی که توسط یک متخصص طب سوزنی به صورت حرفه ای انجام شود ، یک روش درمانی است.از دریافت طب سوزنی از طرف کسی که صلاحیت لازم را ندارد، خودداری کنید.

سوزن های طب سوزhttps://artmassage.org/wp-content/uploads/2020/11/طب-سوزنی04.jpgنی
سوزن های طب سوزنی

افرادی که طب سوزنی دریافت کرده اند ، گاهی از درد ، کبودی و خونریزی جزئی در محل سوراخ گزارش می کنند. این مسائل ظرف چند روز پاک می شود و از بین برود.

آیا طب سوزنی برای زنان باردار مناسب است؟

اگر باردار هستید ، انواع خاصی از طب سوزنی می توانند زایمان را تحریک کنند. از قبل در مورد بارداری خود با متخصص طب سوزنی خود،  صحبت کنید.

اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید یا اختلال خونریزی دارید ، طب سوزنی خطرات سلامتی را به همراه دارد. قبل از درمان حتماً در مورد مسائل و داروهای خود با متخصص طب سوزنی صحبت کنید. خونریزی می تواند در طول درمان اتفاق بیفتد ، هر چند این مورد نادر است.

توصیه هایی قبل از انجام طب سوزنی

– اگر می خواهید طب سوزنی را برای رهایی از کمر درد امتحان کنید ، ممکن است ابتدا بخواهید با پزشک معمولی خود صحبت کنید. حتماً در مورد اینکه آیا طب سوزنی برای شما مناسب است یا نه صحبت کنید.

طب سوزنی
طب سوزنی

– قبل از تعیین وقت ملاقات ، همچنین اطمینان حاصل کنید که با یک حرفه ای دارای مجوز در شهر خود تماس گرفته اید. متخصص طب سوزنی برای اجرای روشهای درمانی ایمن، باید دارای آموزش ، مجوز و مکان مناسب باشد. هر شهر دارای اداره بهداشتی است که شیوه های طب سوزنی را نظارت و ثبت می کند.

ماساژ ورزشی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

به خاطر داشته باشید که تنها با یک جلسه طب سوزنی، کمر درد شما رفع نمی شود و بهبودی کامل بستگی  به تعداد جلساتی که متخصص طب سوزنی  با توجه به ویزیت شما و سابقه پزشکیتان  در نظر گرفته است،دارد. اگرچه گفته می شود که این امداد رسانی کاملا موفقیت آمیز خواهد بود، اما با توجه به میزان درد،  طول درمان متغیر است. طب سوزنی معمولا بهترین نتیجه را با گذشت زمان انجام می دهد.پس قبل از انجام طب سوزنی میتوانید از متخصص خود، در ارتباط لا تعداد جلسات درمان سوال کنید.

بیشتر افراد تا زمانی که بهبود پیدا کنند، ممکن است در یک جلسه هفتگی حضور پیدا کنند. پس از آن ، آنها شروع به برنامه ریزی جلسات جداگانه می کنند ، مانند یک هفته در میان و سپس جلسات ماهانه.

خط آخر

1- طب سوزنی می تواند یک روش درمانی موفق برای کمردرد مزمن باشد.

2- تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. حتی می تواند برای کمردرد بهتر از برخی داروهای خاص باشد.

3- اثربخشی طب سوزنی توسط تحقیقات پشتیبان،  تایید شده است و یک متخصص ، دارای مهارت و آموزش دیده و دارای مجوز معتبر، می تواند درمان بی خطر را ارائه دهد.

طب سنتی برای چه کسانی مناسب است
طب سنتی برای چه کسانی مناسب است

4- هنوز هم طب سوزنی ممکن است برای همه مناسب نباشد. در مورد اینکه آیا طب سوزنی برای شما مناسب است ، با پزشک و متخصص طب سوزنی صحبت کنید .

ما در هنر کهن شما با روش های نوین مبارزه با کمردرد با طب سوزنی آشنا خواهیم کرد . به راحتی می توان با حرکات یوگا و انجام انواع ماساژ مرتبط و طب سنتی، با کمر درد برای همیشه خداحافظی کرد .

چند نکته در خصوص ماساژ سنگ داغ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
این نوشته منتشر شده در مقالات علمی می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×