دلایلی برای ماساژ کودکان

امروزه دلایل متعددی برای ماساژ دادن به نوزاد و کودکتان وجود دارد.

اهمیتی ندارد که فرزند شما در چه سنی باشد ماساژ یکی از مهمترین وسایل پیشرفت برای فرزندتان خواهد بود که شما پدر و مادر باید از آن استفاده کنید.

این امر به رشد فیزیکی و ذهنی آنها کمک خواهد کرد. این روش بسیار سریع تر و قابل قبول تر از زمانی خواهد بود که فرزندانتان بدون لذت بردن از ماساژ رشد کند.

ماساژ از فشارهای روحی احساسی و فیزیکی که اکثر مردم آن را به عنوان یک حالت طبیعی پذیرفته‌ اند، جلوگیری می‌ کند. از همه مهم تر اینکه ماساژ به طور ضمنی خانواده را در تماس با هم قرار می دهد.

ماساژ در طول تاریخ به عنوان یک هنر و ورزش قابل احترام به شمار می رفته است. مصریان قدیم، یونانیان و رومی‌ ها نوشته اند که ماساژ شفا و سلامتی را افزون می کند.

ماساژ کودکان
ماساژ کودکان

در کشورهای آسیایی نیز ماساژ همیشه بخش کاملی از درمان در پزشکی به حساب می آمده است.

نوزادان برای زنده ماندن و رشد نیاز به تجربه لمس و تماس دارند. این واقعیت تغییرات در قرن سیزدهم کشف شد زمانی که امپراطور فردریک دوم در آلمان آزمایشی روی تعدادی از نوزادان تازه به دنیا آمده، انجام داد هدف از این آزمایش این بود که، اگر در طول زمان رشد نوزادان یک کلمه حرف به گوششان نرسد به چه زبانی صحبت خواهند کرد.

نوزادان قرنطینه شدند و پرستارانی را به این امر اختصاص دادند که حق نداشتند با این نوزادان صحبت کنند و آنها را نوازش نمایند فقط کار تغذیه نوزادان را به عهده داشتند.

آموزش تصویری ماساژ صورت
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

این آزمایش به طرز وحشتناکی شکست خورد نوزادان نه تنها هرگز صحبت نکردند بلکه همه آنها جان سپردند. بدون شک بر اثر فقدان انگیزه از لمس کردن توسط یک شخص این نتیجه و کشنده به دست آمد.

خوشبختانه مراقبت و نوازش نوزادان خود یک غریزه طبیعی است و بچه ها از لمس و نوازش فراوان والدین از طریق پاسخ های صدا و زبان بدنی بهره مند می شود.

مطالعات  روی فرهنگ های متعدد ثابت کرده است، بچه هایی که از آنها نگهداری می‌شود و مورد ماساژ قرار می‌گیرند در آغوش گرفته می شوند و از سینه مادر تغذیه می کنند زمانی که به رشد کامل می رسند تبدیل به شخصیت هایی می‌شود که زور و خشونت کمتری را از خود نشان می‌دهند و آنهایی هستند که می‌توانند با همه تعاون و همکاری داشته و بسیار شفیق و مهربان باشد.

ماساژ کودکان
ماساژ کودکان

نمونه های بی شماری از بچه‌ هایی که از خواص و منافع یک ماساژ مرتب بهره مند شده اند وجود دارد:

بهبودی در منبع نیروی مکانیکی

رشد سریع بدنی

تنفس بهتر

هیجان و آشفتگی کمتر

درد کمتر از نفخ و یبوست 

پاسخ‌های بهتر در موقعیت‌های اجتماعی

رهایی از تجمع فشارهای روحی

و از همه مهمتر بچه شادتر

این نوشته منتشر شده در بلاگ می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×